Nga Jessica Grose, publikuar në ‘The New York Times’
Shkollat Publike të Qarkut Jefferson në Kentucky njoftuan këtë muaj një pasojë të papritur të paparashikuar të një ndalimi të ri të celularëve në të gjithë shtetin. Në shumë nga shkollat e distriktit, numri i librave të lexuar në javët e para të mësimit ishte rritur ndjeshëm krahasuar me vitin e kaluar, përpara se të vendosej ndalimi.
Vetëm në 17 ditët e para të vitit shkollor në Shkollën e Mesme Pleasure Ridge Park në Louisville, ku vetëm 17 për qind e nxënësve janë të aftë në lexim sipas vlerësimeve shtetërore, distrikti tha se “nxënësit kanë marrë më shumë se 1,200 libra, pothuajse gjysma e numrit total të huazuar gjatë gjithë vitit shkollor 2024-25”.
Në shkolla të tjera në distrikt, më i madhi i Kentucky-t, rezultatet janë edhe më mbresëlënëse: 40 për qind e nxënësve në një shkollë të mesme kanë marrë libra nga biblioteka, “dyfishi i numrit të atyre që kanë marrë me qira libra gjatë gjithë vitit të kaluar”.
E zbulova këtë lajm inkurajues po atë ditë kur lexova këtë titull : “Aftësitë e Leximit të Nxënësve të Klasës së 12-të Arrijnë një Nivel të Ri”. Rezultatet nga Vlerësimi Kombëtar i Progresit Arsimor, ose NAEP (i konsideruar si standardi i artë i vlerësimeve arsimore) “treguan se rreth një e treta e nxënësve të klasës së 12-të që u testuan vitin e kaluar nuk kishin aftësi themelore leximi”, sipas koleges sime të redaksisë, Dana Goldstein.
Disa nga këta studentë kanë nivele të të kuptuarit aq të ulëta sa mund të mos jenë në gjendje të deshifrojnë kuptimin e një fjalimi politik, vëren Goldstein.
“Tabloja për nxënësit e klasës së 12-të me performancë të ulët është e trishtueshme”, më tha në një email Tim Daly, drejtori ekzekutiv i EdNavigator dhe autori i një buletini mbi arsimin.
“Tani kemi shumë më tepër fëmijë që janë analfabetë funksionalë. Ata do të kenë vështirësi si të rritur me gjëra të tilla si identifikimi i një vendndodhjeje në hartë, të dinë se si/ku të paraqiten për detyrën e jurisë dhe të ndjekin udhëzimet për të agjëruar para një testi mjekësor. Gjëra bazike, të përditshme.”
Ndërkohë që shumë faktorë ndikojnë në rënien e rezultateve të testeve gjatë dekadës së fundit, kjo është një provë më shumë se përhapja e gjithanshme e telefonave inteligjentë në shkollat tona është pjesë e kësaj. Ndonjëherë përgjigjja e qartë është gjithashtu përgjigjja e saktë.
E telefonova Lesley Muldoon, drejtoreshën ekzekutive të Bordit Qeverisës Kombëtar të Vlerësimit, i cili përcakton politikat për NAEP-in dhe analizon atë, për ta pyetur rreth rezultateve më të fundit.
Ajo më tha se duke parë rezultatet me kalimin e kohës, “viti vendimtar duket të jetë viti 2013”.
Kishte njëfarë ngecjeje në rezultatet e testeve përpara kësaj, por “sapo të arrish në atë vit, fillon të shohësh rënie të vazhdueshme në matematikë dhe lexim”. Kjo daton shumë kohë para mbylljes së shkollave për shkak të Covid-it, të cilën shumë zyrtarë publikë e cilësojnë si momentin kur performanca shkollore ra nga shkëmbi.
Korniza kohore e më shumë se një dekade më parë përputhet me statistika të tjera rreth përdorimit të internetit nga adoleshentët.
“Pjesa e adoleshentëve që raportojnë se janë online ‘pothuajse vazhdimisht’ është dyfishuar afërsisht që nga viti 2014-15 (24 për qind atëherë kundrejt 46 për qind sot)”, sipas një flete faktesh të Pew Research të botuar në korrik.
Korrelacioni nuk është shkak, por ka pasur studime që tregojnë se pajisjet në klasa nuk shpërqendrojnë vetëm përdoruesit e tyre – bashkëmoshatarët e tyre në afërsi shpërqendrohen gjithashtu dhe mund të dalin më keq në teste.
Prania e gjithanshme e pajisjeve, përfshirë laptopët e ofruar nga shkolla, ndikon edhe në përqendrimin e studentëve më të mirë, dhe praktikisht çdo mësimdhënës në nivel kolegji që kam intervistuar në dekadën e fundit më ka thënë se studentët e tij ose të saj nuk kanë më durim për të analizuar tekste më të gjata. Por kur hyn në rezultatet e leximit NAEP të klasës së 12-të, 25 përqindëshi më i mirë po ecën po aq mirë sa ka bërë që nga vitet 1990. Historia këtu është se 25 përqindëshi më i ulët ka rënë ndjeshëm.
Muldoon më vuri në dukje se, ndërsa fëmijët e prindërve me arsim të lartë kanë tendencë të kenë rezultate më të mira në NAEP në përgjithësi, një pjesë e mirë e fëmijëve me performancë më të ulët kanë edhe prindër me arsim të lartë. Gati 40 për qind e fëmijëve me performancë më të ulët kishin prindër që kishin diplomuar në kolegj dhe mbi 40 për qind ishin nga shtresa e mesme socio ekonomike, duke treguar se rënia e aftësive të leximit kalonte nëpër vija demografike. Kjo duhet t’i alarmojë politikëbërësit.
34 shtete dhe Distrikti i Kolumbias kanë nënshkruar ose kanë miratuar tashmë politika që kufizojnë përdorimin e telefonave celularë në shkollat K-12.
Përtej ndalimeve të telefonave celularë, ka edhe mënyra të tjera se si shkollat po adresojnë nivelin e ulët të shkrim-leximit të nxënësve të tyre. Tim Daly e theksoi Richmond, Virginia, si një pikë të ndritshme.
Disa nga shkollat e saj shtuan 20 ditë mësimdhënie për të ndihmuar në mbylljen e boshllëqeve të shkrim-leximit për Covid, dhe ato kanë parë rritje të konsiderueshme në rezultatet e tyre të hershme të shkrim-leximit në shkollën fillore. Virginia gjithashtu ka një ndalim të telefonave celularë, por ai hyri në fuqi vetëm këtë vit, kështu që është shumë herët për të thënë nëse do të ndihmojë gjithashtu në përmirësimin e shkrim-leximit.
Për të arritur tek fëmijët më të rritur që kanë humbur përvojën, mësuesit e shkollave të mesme dhe të larta mund të kenë nevojë për trajnim më të mirë, ose shkollat mund të punësojnë më shumë ekspertë të shkrim-leximit korrigjues. Prindërit gjithashtu duhet të jenë më të informuar se si po ia dalin nxënësit e tyre.
Një pjesë e kësaj ka të bëjë me komunikimin më të mirë midis prindërve dhe nxënësve. Por ka të bëjë edhe me llojin e standardeve që mësuesit mbajnë për nxënësit.
Rezultatet e testeve shtetërore nuk kanë tendencë të dalin deri në mbarimin e vitit shkollor, kështu që prindërit mund të zbulojnë shumë vonë se aftësitë e fëmijëve të tyre janë nën nivelin e klasës. Në vitin 2023, intervistova një mësues të shkollës së mesme në Xhorxhia, i cili u bë viral pasi foli se si nxënësit e tij të klasës së shtatë ende lexonin në nivelin e klasës së katërt dhe më tha se, pavarësisht se sa zero vendos në fletoren e notave, nxënësit e tij do të kalohen në klasën e tetë.
Në një ese opinioni këtë muaj në The Wall Street Journal, Roland Fryer, një profesor i ekonomisë në Harvard, përshkroi shkurtimisht se çfarë duhet të bëjnë shkollat për të përmirësuar këtë çështje: të vendosin “më shumë kohë mësimdhënieje, pritje të larta, reagime të shpeshta nga mësuesit, mësimdhënie të bazuar në të dhëna dhe mësimdhënie private me dozë të lartë”.
Nëse ka tetë orë të plota, pesë ditë në javë, gjatë të cilave nxënësit nuk mund të shikojnë telefonat e tyre, ata mund të zbulojnë gjithashtu se e shijojnë leximin për kënaqësi, një argëtim që shumë adoleshentë e kanë braktisur. Pavarësisht se disa prindër ankohen për ndalimet e reja, unë shoh shumë pak anë negative – dhe shumë përfitime pozitive.